Kars, Ardahan ve Iğdırlı Dağcılar, Cumhuriyet Altını Bayramı ve Kars’ın Kurtuluş Sene Dönümünü Doruk Tırmanışıyla Kutladı

TACETTİN DURMUŞ

Kars, Ardahan ve Iğdırlı dağcılar, 29 Ilk Teşrin Cumhuriyet Bayramı ve 30 Ilk Teşrin Kars’ın antagonist işgalinden kurtuluşunun 102’nci yıl dönümü zımnında 2.500 rakımlı Tekelti Dağı’na zirve tırmanışı yaptı.

Kars, Ardahan ve Iğdırlı dağcılar bu haftaki rotalarını, Iğdır’ın Tuzluca ilçesinde kâin 2.500 metre yükseklikteki, müşkülat derecesi itibarıyla K2’ye benzetilen Tekelti Dağı’na yöneltti. Teknik tırmanış mucip güçlü dağın zirvesine ulaşan dağcılar, Cumhuriyet Altını Bayramı ve 30 Ilk Teşrin Kars’ın düşman işgalinden kurtuluş yıl dönümü coşkusunu birlikte yaşadı. Dağın zirvesinde bulunan direğe Türk Bayrağı astıktan sonraları bayrak ve flamalarını açan dağcılar, mecmu şüheda için tevakki etmek duruşunda bulunduktan sonra İstiklal Marşı’nı okuyarak, zirvelerini başta Kurtuluş Savaşı şehitleri başlamak amacıyla parçalanmamış şehitlere adadı.

“KARS, İKİ MİLLİ COŞKUYU BİR ARADA KIPIRDAK BİR ŞEHİR”

Zirve tırmanışı ile ilgili adına açıklamada kâin Karslı alpinist Harun Çalkın, şunları söyledi:

“29 Teşrinievvel ve 30 Teşrinievvel bizim için önemli iki ruz. 29 Ilk Teşrin bütün vatanımız üzere majör olan Cumhuriyet Altını Bayramı, 30 Teşrinievvel da Kars’ın antagonist işgalinden kurtuluş günüdür. Buna istinaden bizler dahi Tekelti Dağı’na zirve yaptık. Şehitlerimizi burada benzeri yol daha yabancı ettik. Hocalarımız Bülent Mavzer ve Alpay Korkmaz’ın açtığı rota ile gördüğünüz kadar ustalık aynı tırmanış gerçekleştirdik. Buraya süzülmek isteyen arkadaşlara Tekelti Dağı’nı kaynak ediyoruz. Hoşur ecnebi ülkelere gitmelerine lazım namevcut. Burada çok afiyetle tırmanacakları tıpkısı rota var. Buraya gelsinler ve görsünler. Buradaki misafirperverlikle karşılaşacaklar. Aşağıda incitici evimiz dahi var. Dağcılar bu evde ihtiyaçlarını giderebiliyorlar. Kars, Ardahan ve Iğdır’bile dağcılık kültürü çok güzelce bir şekilde ümranlı. bundan sonra bile bakir projelerle faaliyetlerimizi sürdürmeye devam edeceğiz.”

“İKİ BAYRAMI BURADA KUTLULAMAK BİZİM İÇİN ÇOK KEYİFLİYDİ”

Sümeyye Orhan, “Ben Karslı değilim ancak Kars’ın dağcılık alanında haddinden fazla değişik tıpkı özelliği var. 29 Teşrinievvel Cumhuriyet Altını Bayramı ve 30 Teşrinievvel de Kars’ın antagonist işgalinden kurtuluşunun 102’nci sene dönümüdür. Bizlerde bu coşkuyu burada sürdürmek amacıyla Tekelti Dağı’na çıktık. İki bayramı burada kutlulamak bizim üzere çok keyifliydi” dedi.

Kars Kafkas Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi öğrencisi Medih Ağaoğlu, “Doruk Alpinizm Kulübümüz ile gelişigüzel zaman Tekelti Dağına geldik. Asıl amacımız 29 Ekim’i kutlulamak. Kars, Ardahan ve Iğdır’bile toplamda 50 parça dağımız var. 29 Ilk Teşrin Cumhuriyet Bayramı, 30 Teşrinievvel dahi Kars’ın halas günü. Bu yüzden mutluyuz. Kars bu yönüyle tekme bayramı olan yegâne ilimizdir” ifadelerini kullandı.

“MUSTAFA KEMAL ATATÜRK’ÜN ÇİZDİĞİ YOLDA NİCE YÜZYILLARA”

Şahika Alpinizm Huy Sporları Kulübü Iğdır Şube Müdürü Bülent Mavzer, “Cumhuriyet yürüyüşüne bire bir anlam katmak üzere Tekelti Dağı’ndan ipli tırmanış ve ipli iniş yaptık. Bugünkü zirvemize Cumhuriyet’in onuruna benzeri fehva katalım dedik. Bire Bir tırmanış faaliyetini üstelik bitirdik. Tam Cumhuriyet severlere Iğdır’dan selam gönderiyoruz. Nice yüzyıllara, Cumhuriyetimizle ve Mustafa Eksiksizlik Atatürk’ün çizdiği yolda birçok yüzyıllara” dedi.

Son kendisine doruk tırmanışını değerlendiren Türkiye Alpinizm Federasyonu Kars İl Temsilcisi Alpay Korkmaz üstelik “Zaman çokça mütehammil bire bir tırmanış gerçekleştirdik. İnişimizi tamamladık. Birazdan aşağıda olacağız. Bura Doğu Küçük Asya Bölgesi’nin nısıf teknik tırmanış müstelzim aynı özelliğe cemaat bir dağıdır. Istekli alpinist arkadaşlarımızla birlikte emin tıpkısı iniş yaptık. Kars, Ardahan ve Iğdır de dağcılığı sevdirmek ve elan dahi yetiştirmek, kullanılmamış rotalar düzenlemek üzere çalışıyoruz. Bugün yıpranmamış arkadaşlarımız birlikte bizlere katıldılar. Çokça evire çevire bir hayatiyet yaptık” dedi.