Van esnafı İran’daki nevruz tatiline odaklandı

Van’birlikte hareket yeri sahipleri, ülkelerindeki 13 günce nevruz tatilini Türkiye’üstelik etmek talip binlerce İranlı turisti sunu ferah şekilde ağırlamaya hazırlanıyor.

Her yıl 18-30 Mart tarihleri arasındaki nevruz tatili döneminde Van’a gelerek günlerce konaklayan ve yaptıkları alışverişle site ekonomisine yardım sağlayıcı İranlı turistler, Saray ilçesindeki Kapıköy Çizik Kapısı’ndan antre yapmaya başladı.

Otellerdeki doluluğun arttığı kentte, esnaf de turistlerin mutlu ayrılması amacıyla iskonto kampanyaları düzenledi, vitrinlerine Farsça yazılar yazdı.

Turistlerin kalma süresini uzatmak üzere rastgele yıl 15-29 Mart’ta düzenlenen “Van Alışveriş Festivali (Shopping Fest)”nin Kahramanmaraş merkezli 6 Şubat’ta meydana mevrut depremler nedeniyle fek edildiği kentte, gelişim yeri sahipleri gelen gezmen sayısının önceki yıllara kıyasla artmasını bekliyor.

“Rezervasyonlarımızın yüzde 90’ı doldu”

Otel işletmecisi Sebahattin Duran, AA muhabirine, İranlı turistlerin tatil amacıyla Van’ı yeğleme etmesinden sevinme duyduklarını söyledi.

Nevruz tatili öncesi hazırlıklarını tamamladıklarını tamlayan Duran, şunları kaydetti:

“İran’daki 13 günlük dinlence bugün başlıyor. Bire Bir inatçılık çıkmazsa ilimize çokça sayıda turistin gelmesini ümit ediyoruz. Nevruz, İranlılar amacıyla çok yetişkin. Temel yoğunluğun 19 Mart’ta başlamasını bekliyoruz. Rezervasyonlarımızın yüzdelik 90’ı doldu. Hazırlıklarımızı tamamladık, misafirlerimizi bekliyoruz. Turistler kentin ekonomisini canlandırıyor. Tam esnafımız bundan faydalanıyor. İranlıların ilimizden mutlu ayrılması için elimizden geleni yapıyoruz.”

“Nevruzu dört gözle bekliyoruz”

Esnaf Erdal Çakar da esnafın detaylı zamandır İran’daki nevruz tatilini beklediğini anlattı.

Nevruz dönemi amacıyla tedarik yaptıklarını, turistlere seslenme edecek ürünleri mağazaya getirdiklerini bildiren Çakar, şöyle bitmeme etti:

“Nevruzu dört gözle bekliyoruz. İlimize mevrut İranlıları memnun etmek amacıyla elimizden geleni yapmaya çalışıyoruz. Oteller, lokantalar ve mağazalardaki hazırlıklar tamamlandı. İranlı turistler, Van’daki esnafın kendilerine ayar verdiğini söylüyor. Bu bizi mutlu ediyor. İranlılara hususi indirimlerimiz oluyor. Açacak üzerine birlikte güçlük yaşamıyoruz. Onlarla haddinden fazla dolgunca anlaşıyoruz.”

“Van’ı çokça seviyoruz”

İran’dan ailesiyle Van’a mevrut Cevat Hüseyinzade ise nevruz tatili için Van’a geldiklerini söyledi.

Van’ın çokça domuzuna bir site olduğunu tabir eden Cevat, “Hem dinlence hem birlikte aksata fora etmek için buraya geldik. Birçok nişane aldık. Van’ı çok seviyoruz. Domuzuna çatlak geçiriyoruz. İnsanlar çokça mebzul, bize mümasil rabıt gösteriyor. Abi kardeş gibiler. Yabancılık hissetmiyoruz.” dedi.

Tebriz’den mevrut Mesume Kurbani, Van’üstelik gezilecek çok domuzuna yerlerin olduğunu dile getirerek, “Burası haddinden fazla sunturlu bire bir şehir. İnsanları çokça bereketli. Bizimle yakından ilgileniyorlar. Nevruz tatili üzere geldik. Bizim amacıyla haddinden fazla yetişkin. Bayramda ailelerimizi, akrabalarımızı arayıp bayramlaşıyoruz.” ifadelerini kullandı.

Emir Şefikhan dahi “Nevruz baharın gelişi girmek. Bayramda nazik sofralar kurulur, evire çevire yemekler yapılır. Biz de bayramımızı Van’de etmek istedik. Van’ı gezeceğiz, alışveriş yapacağız.” diye niteleyerek konuştu.