İRANLI 2 BACANAK, ‘KADIN, SAHN, ÖZGÜRLÜK’ SLOGANIYLA AYAKÇAK ÇEVİRİYOR

İRAN’bile gerçek ustalığı fail Amir Jabari (30) ile mimar arkadaşı Elham Montazeri (30), ülkelerinde başörtüsü kuralına uymadığı gerekçesiyle gözaltına alındıktan bilahare hayatını kaybeden Mahsa Amini’nin (22) ölümüne ilgi elde etmek amacıyla ‘Kadın, Hanay, Özgürlük’ kayıtlı dövizlerin asıldığı bisikletlerle Türkiye’da pedal çeviriyor.

Tatil amacıyla Gürcistan’a giden Mir Jabari ile Elham Montazeri, İran’ın başkenti Tahran’dahi başörtüsü kurallarına uymadığı gerekçesiyle gözaltına alındıktan sonra hayatını kaybeden Mahsa Amini’nin ölümüne ilgi çekmeye değişmeyen verdi. Takıları ile araçlarını satıp, Gürcistan’ın Batum kentinden Artvin’in Hopa ilçesine güzeşte 2 bacanak, 2 derrace aldı. ‘Kadın, Maltalık, Özgürlük’ kayıtlı döviz hazırlayıp, bisikletlerinin önüne asarak yola çıkan 2 bacanak, Trabzon, Samsun, Cıvıl Cıvıl ve İzmir’in arkası sıra Aydın’ın Kuşadası ilçesine geldi.

‘BİSİKLET VE VİZE ALMAK İÇİN BIRLIK EŞYALARIMIZI SATTIK’

Aydın’dan sonraları Muğla, Antalya, Mersin ve Yıldız Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’ne gitmeyi planladıklarını dile getiren Elham Montazeri, 3 aylık Türkiye vizesini ve bisikletlerimizi, arabamızı ve bilcümle eşyalarımızı satarak aldık. Telefonlarımızı şarj etmek için gündüz enerjisi paneli aldık. Bisikletlerle ilk Trabzon’a, Samsun’a ve Kalaba’ya gittik. Gittiğimiz yerlerde oba kurarak yaşadık, dutar ile enstrüman yapıp, bastırık satarak kazandığımız parayla kayıt ve içecek aldık. Otobüs ile İzmir’e geçtik, yıpranmamış tanıştığımız bire bir dirilik bizi karavanında ağırladı. Elan bilahare çadır dinlenme kampı yeri olduğunu duyduğumuz Kuşadası’na geldik. Henüz kamp namına geçmeden Cenup Denizköpüğü isminde ayrımsız hekim ile tanıştık. O bile bizi evinde ağırladı. Cağ ika ve abat aynı yatakta yatma imkanı sundu dedi.

İlk geçmiş ‘Kadın, Maltalık, Özgürlük’ yazısını Farşça yazdıklarını dile getiren Montazeri, Bu yazıyı Kuşadası’na gelen yabancı turistlerden İngiliz olan ayrımsız kadın İngilizce, Moskof olan Rusça, Fransız olan Fransızca olarak yazdı. Görüşlerini çektiğimiz videolarla dile getirdiler. Biz dahi toplumsal iletişim araçları hesaplarımızdan paylaştık diyerek konuştu.

‘ÖZGÜRLÜĞE DAYALI ANAYASA İSTİYORUZ’

Kadınların müstakil yaşamasını temenni eden Kumandan Jabari, İran’ın yüzde 50’si ayvaz; o erkeklere davet etmek istiyorum. Ülkemizde 42 yıldır kadınlara sıklet var; kadınların müstakil hanay yaşamasını istiyoruz. Kadınlar hür olursa; herkes özgür olacak. ‘Kadın, Maltalık, Özgürlük’ hayatın sloganı oldu. Özgürcesine kedi, köpek andırmak istiyoruz, buna üstelik müsaade verilmiyor. İran’ın 4 milyon nüfuslu Belucistan’bile 10 ile 13 yaşındaki kız çocukları okula gönderilmiyor ve babaları aracılığıyla tezyifkâr yaşta evlendiriliyor. Kızların, babaların izni olmadan muta nikâhı hakları namevcut. Eşlerin kanuni izni olmadan ülkeyi infirak edemiyorlar. Kocasının izni olmadan doktor evgin müdahale edemiyor, operasyon yapamıyor, hassaten doğum de yaptıramıyor. Şef istemiyoruz, özgürlüğe dayalı temel istiyoruz ifadelerini kullandı.

Alman seyyah Maria Müller ise Elham ile Emir’i desteklediklerini belirterek İran’birlikte ve ayrıksı ülkelerde insanların ölmesini istemiyoruz. Hep dünya kadınlarının müstakil yaşamasını istiyoruz. Lütfen, sosyal medyadan mesajımızı yayınlayın dedi.