Gaziantep’te depremlerin peşi sıra binalara girmeye korkanlar karavan parkta kalıyor

MEHMET AKİF TEMIZ/FIRAT ÖZDEMİR – Gaziantep’te 6 Şubat’taki depremlerin peşi sıra binalara girmeye korkan vatandaşlar, Alleben Göleti kıyısında karavanda kalıyor.

Gaziantep Büyükşehir Belediyesince Yamaçtepe Mahallesi Alleben Göleti kıyısında yaptırılan karavan otopark, Kahramanmaraş merkezli depremlerden etkilenenlere kapılarını ücretsiz açtı.

Normal kapasitesi 35 araçlık olan karavan park, deprem zımnında tahminî 90 karavana familya sahipliği yapıyor. Burada kimi vatandaşlar öz karavanında bazıları ise kiraladıklarında kalıyor.

Karavanda yaşayan Nazlı Özaslan, AA muhabirine, daha evvel karavan parkı duyduğunu fakat tek gitmediğini belirtti.

Depremde çok korktuklarını ve halen evlerine giremediklerini rapor fail Özaslan, şunları söyledi:

“İlk geceyi dışarıda geçirdik. Sonraları benzeri karavan aldık ve buraya geldik. Buranın kamu olanaklarından faydalanıyoruz. Duşundan, tuvaletine, mutfağına kadar. Seçme husus haddinden fazla fena hâlde. Karavanda ben, kızım ve torunum kalıyoruz. Bazı Bazı kitap okuyorum bazen dahi el işi yapıyorum. Doğayla uğraşıyoruz. Kızım işe gidiyor, torunum buranın kütüphanesine gidiyor. Ben da aşındırmak ve bulaşıkla uğraşıyorum. Tamam illerde bunun üzere karavan parkın olması lazım bence. Bu karavan park yeri olmasaydı çadırda kalacaktık amma bunun bulunmasından çokça mutlu olduk. Hep şehirlerde olması geçişsiz zira herkesin çokça işine kazanım. Çabucak sarsıntı zamanı değil, başka zamanlar için da lazım.”

“Burası Türkiye’nin bildirme iyileri beyninde”

Somurtkan Çil ise hareket zımnında çocuklarıyla 7 can karavanda kaldıklarını anlatım etti.

Karavan parkın olanaklarının mebzul olduğunu tamlayan Çil, “Çocuklarım akşam gelip bende kalıyor. Burası dört dörtlük ayrımsız meydan. Ben Türkiye’yi geziyorum. Burası Türkiye’nin yer iyileri ortada. Buradan çok kıvançlı kaldım. Emeği geçenlere haddinden fazla teşekkürname ederim. Yer Sarsıntısı nedeniyle tamam imkanları bize verdikleri üzere Büyükşehir Belediyesine teşekkürname ederim. Burada zaman zaman bisikletle geziyorum, alışveriş yapıyorum, akşam çocuklarla burada yemek yiyoruz. Yedi kişi kalıyoruz karavanda, yönetim ediyoruz.” dedi.

Ortaokul öğrencisi Fatma Sayan Uçan dahi karavanda ana ve babaannesiyle kaldığını belirtti.

Doğayı çok sevdiğini söyleyen Uçan, “Çevrim süresince kaykaya biniyorum. Okula gidiyorum. Burada bir kütüphane var, orada ödevlerimi yapıyorum. Hayvanlarım var burada, kedi ve kapik onlarla ilgileniyorum.” diye niteleyerek konuştu.