Hasandağı’na Tırmanan Cet Mahdum Kayalıklarda Çevrik Kaldı

EKSIKSIZLIK HAYSIYET ATALAY

Aksaray’daki Hasandağı’nın zirvesine tırmanmak isteyen Metanetli Bayındır ve oğlu Muhammet Uca Abat, kayalıklarda çevrilmiş kaldı. Baba ve oğlunu AFAD ekibi kurtardı.

Edinilen bilgiye bakarak, gurbetçi Dayanıklı Şen (42) ve oğlu Muhammet Yüce Abat (13), geçmiş sabah saatlerinde, 3 bin 268 metre yükseklikteki Hasandağı’nın 2 bin metre metresinde bulunan Karbeyaz Içtimai Tesisleri’ne geldi. Dayanabilen ve Muhammet Yüksek Bayındır, içtimai tesisten saat 10: 00 sıralarında zirve tırmanışı üzere debi etti. Yılankar rotasını takip ederek öğleden bilahare 3 bin 100 metre yükseklikteki kayalıklara ulaşan cet ve oğlu, dümbelek benzemek istediklerinde ayrımlı aynı rotayı takip edince kayalıklar ortada çevrili kaldı.

Gurbetçi baba, halsiz kalan oğlunu kayalıklardan indiremeyince durumu 112 Ivedili Davet Merkezi’ne bildirdi. İl Afet ve Ivedili Buut (AFAD) Müdürlüğü ekipleri, gurbetçi babanın attığı gidiş ile harekete geçti. Gelişmemiş sürede Karbeyaz Içtimai Tesisleri’ne vasıl AFAD Taharri-Istirdat ekipleri, çevredeki vatandaşlardan cet ve oğluna dair bilgi alarak tırmanışa başladı. Stabil Bayındır ile sürekli kontak kuran ekipler, kısaca 4 saat süren tırmanışın peşi sıra gurbetçi cet ve oğluna ulaştı. AFAD Kontrol-Istirdat ekipleri, ata ve oğlunu Niğde’nin Keçikalesi beldesine indirdi.

“ETRAFTA HİÇBİR İNİŞ YOLU BULUNMAYAN”

Muhammet Mürtefi Abat, “Bu sabahleyin saat 07: 00 üstelik kalktık, Hasan Dağı’na gittik, 6 saatte zirveye çıktık. Etrafta hiçbir baş aşağı yolu namevcut, geldiğimiz yan çokça tehlikeliydi 112’yi aradık, AFAD geldi. Beş Altı saat bilahare, zaman battıktan sonradan, gecenin yarısında 3 saatte ansız aşağıya indik” dedi.

“NE BİR EL VAR NE BİR İŞARET”

Baba It Canlı Rahat de “Aksaray’ın incisi bana göre Hasan Dağı. Bence turizmin merkezi, ski merkezinin yeri olması müstelzim tıpkı yer. Aksaray’ın incisi olması gereken yerde hangi bire bir öğün var hangi bir meni, yapışkan var ne apayrı bire bir şey var. Aksaray Belediyesi mi, Ihlara Belediyesi mi; ki bakacaksa birisi baksa, aralarında servet toplasalar dahi ayrımsız belen yapsalar, yol yapsalar. Dün Hırvatistanlı turistler bugün biz. Tığ, hasbelkader gezmeye gittik, kardeşimiz Mustafa’nın ballarına bakmaya gittik. Oradan dahi çıkarken Muhammet Büyük dahi ‘Ben başaran görünmek istiyorum, zirveye geçmek istiyorum’ dedi. Çıktık ama sonuç iflas. Tanrı razı olsun 112, ilk defa işim düştü, çokça süperdi, kâmil organize. AFAD ve Cingöz ona kezalik ongun. Bizi dideban atışı aldılar, indirdiler sağ olsunlar. Ama bu, Aksaray, Helvadere, Kargın için, yaşayan vatandaşlar üzere gelir kaynağı olacağı yerine maatteessüf batkı, üzülerek söylüyorum. O kadar gurbetçisi olan rüfeka” diye niteleyerek konuştu.