Dağların zirvesinde ayak topu oynuyorlar

– Dağların zirvesinde futbol oynuyorlar

Gümüşhane’nin Kürtün ilçesinde kâin stadyumu görenler şaşkınlıklarını gizleyemiyor

Sporcuların bir tane sıkıntısı stadyum dışına giden tamamı düşüncesiz vermek

GÜMÜŞHANE – Gümüşhane’nin Kürtün ilçesinde dağların konusunda yapılan Palan Stadyumu görenleri şaşırtıyor. Bolivya ve İsviçre’nin efdal kesimlerindeki statlara haddinden fazla benzeyen stadyumdaki en nazik güçlük top kaçtığında hoşgörüsüz getirmek.

Cahillik ve Spor Bakanlığı eliyle ilçede zinde cümle vatandaşların hizmetine sunulan stadyum kıvrım kıvrım yollarla ulaşılması ve manzarasıyla dikkat çekerken özellikle darülfünun gençliğinin ilgi gösterdiği stat İsviçre’deki Ottmar Hitzfeld stadyumuna benzetiliyor.

Engebeli araziye ehil ilçenin Köyiçi Mahallesi, Düzhozan Mevkiindeki aynı tepenin üzerinde yapılan ve 2020 yılında hizmete giren stat büklüm büklüm yollarıyla görenleri şaşkına çevirirken, manzarasıyla birlikte namına hayran bırakıyor.

İsviçre’üstelik vadi düzlük FC Gspon isimli takım marifetiyle beğenilen Ottmar Hitzfeld Stadyumuna benzerliğiyle özen çeken Palan stadında ayak topu oynayan sporcular birlikte bu birlik zımnında FC Gspon takımını Kürtün’e nida ederek dostluk maçı ibnelik etmek istediklerini söyledi.

“Yükseklikten etraf akciğerlerimiz daha bereketli çalışıyor”

FC Gspon takımını Kürtün’e nida fail Hasan Çavuşoğlu, ” Karadeniz’da meydan kayran olmadığı üzere dağlık benzeri alandayız. Bu nedenle ayak topu oynamak üzere bu stadı kullanıyoruz. İsviçre’nin Gspon takımı varmış yine tıpkı şekilde dağlık ayrımsız alanda yerleşmiş acemi tıpkısı kulüp. Onları de buraya çağırma ediyoruz. Onlarla futbol düdüklemek isteriz. Solunum sıkıntısı olmadığı sürece problem olmuyor. Ferah Ferah oynayabiliyoruz. Bizim amacıyla avantajlı. Biz buralarda oynadığımız üzere akciğerlerimiz henüz gür çalışıyor” dedi.

“Burası Ottmar Hitzfeld stadı olsa beğenirdiniz amma burası Kürtün”

Statta maç oynandığı esnada arada bir sis çöktüğünü ve tek molekül göremediğini söyleyen Kürtün MYO ekol takımı kaptanı Ayhan Yılmayan ise “Antrenmanlarımızın çoğunu burada gerçekleştiriyoruz. Haddinden Fazla kulüpte oynadım amma bu kadar yükseklikte tıpkısı stadyum görmedim. Atmosferi ve havası haddinden fazla sunturlu. Bulutların üstünde oynuyoruz, kimi zaman sis kapatıyor sahayı ayn gözü görmüyor. İsviçre’dahi mevcut Ottmar Hitzfeld stadı ile dahi tıpkısı. Bire Bir orada bire bir burada var herhalde eksantrik bilmiyorum. Burası Ottmar Hitzfeld stadı olsa beğenirdiniz amma burası Palan ve elan ferah” ifadelerini kullandı.

“Yegâne sıkıntımız heyetiyle kaçtığında ansız beyan etmek oluyor”

Antrenman yaparken kendisini bulutların ortamında bulduğunu anlatan Oğuzhan Ataş bile “Adana Çukurova’bile düzlük arazilerde maç yapıyorduk amma buraya geldik dağın zirvelerine stat yapmışlar. Şu dakika bulunduğumuz ortam dereden 1000 metre yukarıda. Yaylalarla sınırız, bulutların içre antrenman yapıyoruz. Huy harikası çokça fena hâlde bire bir saha. Biricik sıkıntımız top kaçtığında ansız haberdar etmek oluyor. Gspon takımını buraya çağırma ediyoruz, gelsinler tıpkısı karşılaşma yapalım, burayı lansman gezdirelim” diyerek konuştu.